Blog Emapa

17 marca, 2014

Kto faktycznie kupuje w mobile a kto tylko ogląda? – analiza raportu

Bez kategorii, by Anita Tokarz.

Na portalu GoMobi.pl opublikowany został ciekawy raport analizujący zachowania zakupowe mieszkańców USA korzystających w tym celu z urządzeń mobilnych.  Czy trendy te przeniosą się na rynek polski? Oto kilka najciekawszych spostrzeżeń:

  1. 1,4mln Polaków przynajmniej raz w życiu zrobiło zakupy za pomocą urządzenia mobilnego
  2. W USA najbardziej aktywna grupa użytkowników smartfonów i tabletów, robiąca z ich wykorzystaniem zakupy należy do przedziału wiekowego 25-34, tuż za nią stoją najmłodsi z badanych – 18- 24- latkowie.
  3. Młodsi kupują , starsi raczej oglądają. Najczęściej zakupu dokonują klienci w wieku od 25 do 34 lat – 88 proc. U osób starszych, czyli tych powyżej 65 roku życia, można zaobserwować największą różnicę procentową między oglądającymi, a kupującymi, która wynosi aż 25 punktów procentowych.
  4. Najbardziej popularna kategoria produktów kupowanych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych to multimedia, potem odzież i obuwie
  5. W ubiegłym roku Polacy kupili ponad 6,7mln urządzeń mobilnych, według IDC Polska. Czy również tak powszechnie będziemy wykorzystywać nasze tablety i smartfony do robienia zakupów?

Back Top

Comments are closed.